مقاله امیرعباس صادقی منتشر شد/ تعیین مقوله‌های موثر بر نقض حریم خصوصی در اینستاگرام :: وب سایت شخصی امیرعباس صادقی

وب سایت شخصی امیرعباس صادقی

پایگاه تخصصی آموزش سواد رسانه ای و تکنیک های روابط عمومی

مقاله امیر عباس صادقی

مقاله امیر عباس صادقی با عنوان «تعیین مقوله‌های موثر بر نقض حریم خصوصی کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام» در ماهنامه علمی تخصصی پایاشهر منتشر شد.

امیرعباس صادقی به همراه دو تن از اساتید و پژوهشگران حوزه ارتباطات و علوم اجتماعی مقاله جدیدی با عنوان «تعیین مقوله‌های موثر بر نقض حریم خصوصی کاربران در شبکه اجتماعی اینستاگرام» در ماهانه علمی تخصصی پایاشهر منتشر کردند.

در چکیده این مقاله می‌خوانیم:

پیدایش و گسترش شبکه‌های اجتماعی مجازی در عصر ارتباطات ضمن اینکه دستاوردهای فراوانی از حیث توانمندسازی اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای جوامع امروز به ارمغان آورده است، اما کاربران را با آسیب‌ها و چالش‌های متعددی به ویژه در حوزه نقض حریم خصوصی مواجه ساخته است. به طوری که مسیله حریم خصوصی در فضای مجازی به یک دغدغه و مشکل محوری تبدیل شده است.

این پژوهش مقوله‌ها و عناصر تعیین‌کننده نقض حریم خصوصی کاربران را در شبکه مجازی اینستاگرام هدف مطالعه خود قرار داده است. بدین منظور با استفاده از روش پیمایشی به اخذ نظرات کارشناسان (خبرگان) با بهره‌برداری از ابزار پرسشنامه و فن فازی دلفی پرداخته و عوامل تعیین‌کننده نقض حریم خصوصی در فضای اینستاگرام را مشخص کرده است.

نتایج نشان می‌دهد که مقوله‌های ده‌گانه شامل تهدیدات بالقوه، مواجهه گروه‌های جنسی و سنی در فضای اینستاگرام، قوانین وضع شده در ایران، ناقضان حریم خصوصی و عناصر تحریک‌کننده حریم خصوصی، مرز ایمنی کاربران، روش‌های نقض حریم خصوصی و سلامت جسمی و روحی کاربران، آموزش و انگیزش از عوامل موثر بر نقض حریم خصوصی کاربران در فضای اینستاگرام محسوب می‌شوند.

در پایان براساس ماتریس MAC و نمودارهای وضع موجود و مطلوب، مدل تعالی حریم خصوصی (ابعاد و مولفه‌ها) در شبکه مجازی اینستاگرام ترسیم شده است.

این مقاله را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

امیر عباس صادقی

نظرات  (۱)

  • حیدر رضایی
  • سلام

    بسیار عالی با اجازه کپی می شود

    پاسخ:
    سلام و ارادت
    سپاس حتما کپی شود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی